وکیل دادگستری

 

امروزه با بروز مشکلات فراوان حقوقی و کیفری بهتر است مردم برای حل مشکلاتشان به شماره تلفن وکیل نیاز دارند .

وکیل دادگستری کیست و چه اختیاراتی دارد؟

وکیل دادگستری شخصی است که از طرف موکل خود در دعاوی حقوقی و کیفری در مراجع قضایی اعم از دادسرا، دادگاه و دیوان عالی کشور، به وکالت، دفاع و پیگیری می کند. وکیل دادگستری باید دارای پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری باشد.

اختیارات وکیل دادگستری:

  • تنظیم و ارائه دادخواست، لایحه، دفاعیه و سایر اوراق قضایی
  • شرکت در جلسات دادرسی و دفاع از حقوق موکل
  • انجام مذاکرات و مصالحه با طرف مقابل
  • وصول مطالبات موکل
  • تعقیب و مراقبت از امور ثبتی
  • انجام امور حقوقی مربوط به قراردادها
  • ارائه مشاوره حقوقی به موکل

حوزه های فعالیت وکیل دادگستری:

  • دعاوی حقوقی: شامل دعاوی مربوط به اموال و قراردادها، ارث، خانواده، امور حسبی و …
  • دعاوی کیفری: شامل جرایم علیه اشخاص، اموال، امنیت و …
  • دعاوی ثبتی: شامل دعاوی مربوط به املاک و مستغلات
  • دعاوی بین المللی: شامل دعاوی مربوط به روابط بین المللی و حقوقی افراد در سایر کشورها

انتخاب وکیل:

انتخاب وکیل مناسب برای هر پرونده ای از اهمیت بالایی برخوردار است. برای انتخاب وکیل می توانید از طریق کانون وکلای دادگستری مرکز یا استان خود اقدام کنید. همچنین می توانید از طریق جستجو در اینترنت و یا از طریق دوستان و آشنایان خود وکیل مورد نظر خود را پیدا کنید.

هزینه وکیل:

هزینه وکیل بر اساس تعرفه وکیل و نوع و پیچیدگی پرونده تعیین می شود. در برخی موارد، وکیل ممکن است به صورت ساعتی و در برخی دیگر به صورت درصدی از مبلغ مورد مطالبه وکیل خود را تعیین کند.

نکاتی در خصوص وکیل دادگستری:

  • وکیل باید دارای پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری باشد.
  • وکیل باید تعهدات خود را در قبال موکل خود به طور کامل انجام دهد.
  • وکیل باید رازدار موکل خود باشد.
  • وکیل باید از حقوق موکل خود در مراجع قضایی دفاع کند.

 

وظایف وکیل دادگستری :

  • مشاوره حقوقی: ارائه نظرات تخصصی در خصوص قوانین و مقررات به منظور پیشگیری از بروز مشکلات حقوقی و یا حلّ و فصل آنها.
  • تنظیم و نگارش اوراق قضایی: شامل دادخواست، لایحه، دفاعیه، و سایر اسناد و مدارک مورد نیاز در مراجع قضایی.
  • نمایندگی در مراجع قضایی: حضور در جلسات دادرسی، ارائه دفاعیات، و پیگیری روند پرونده در مراجع قضایی اعم از دادسرا، دادگاه و دیوان عالی کشور.
  • انجام امور ثبتی: پیگیری امور مربوط به ثبت املاک و مستغلات، نقل و انتقالات، و سایر امور ثبتی.
  • مذاکره و مصالحه: تلاش برای حلّ و فصل اختلافات و دعاوی از طریق مذاکره و مصالحه با طرف مقابل.

اختیارات:

  • وکیل در حدود اختیارات مندرج در وکالتنامه، حق انجام تمام اقدامات لازم برای دفاع از حقوق موکل خود را دارد.
  • وکیل می تواند با ارائه وکالتنامه، در مراجع قضایی و اداری به جای موکل خود حاضر شده و از حقوق او دفاع کند.
  • وکیل می تواند با طرف مقابل مذاکره کند و در صورت تمایل موکل، برای حلّ و فصل اختلافات، مصالحه نماید.

حوزه های فعالیت:

  • دعاوی حقوقی: شامل دعاوی مربوط به اموال و قراردادها، ارث، خانواده، امور حسبی و …
  • دعاوی کیفری: شامل جرایم علیه اشخاص، اموال، امنیت و …
  • دعاوی ثبتی: شامل دعاوی مربوط به املاک و مستغلات
  • دعاوی بین المللی: شامل دعاوی مربوط به روابط بین المللی و حقوقی افراد در سایر کشورها

مزایای استفاده از وکیل:

  • تخصص و دانش حقوقی: وکیل با دانش و تخصص حقوقی خود، می تواند بهترین راه حل را برای حلّ و فصل مشکلات حقوقی موکل خود ارائه دهد.
  • صرفه جویی در زمان و هزینه: وکیل با انجام امور حقوقی و قضایی، از اتلاف وقت و هزینه موکل خود جلوگیری می کند.
  • دفاع از حقوق موکل: وکیل با تسلط بر قوانین و مقررات، می تواند از حقوق موکل خود در مراجع قضایی به بهترین نحو دفاع کند.
  • کاهش استرس و اضطراب: وکیل با پیگیری امور حقوقی و قضایی، استرس و اضطراب موکل خود را در خصوص مسائل حقوقی

نکاتی در انتخاب وکیل:

  • تخصص و تجربه: وکیل باید در زمینه مورد نظر تخصص و تجربه کافی داشته باشد.
  • صداقت و امانت داری: وکیل باید امین و رازدار موکل خود باشد.
  • تعهد و پیگیری: وکیل باید به تعهدات خود در قبال موکل خود پایبند باشد و با جدیت و پیگیری امور حقوقی او را دنبال کند.
  • هزینه وکیل: هزینه وکیل باید با توجه به تعرفه وکیل و نوع و پیچیدگی پرونده تعیین شود.

مثال:

فرض کنید شما در یک معامله ملکی دچار مشکل شده اید. در این شرایط می توانید با مراجعه به یک وکیل متخصص در امور ملکی، از مشاوره حقوقی او بهره مند شده و از وی بخواهید تا در حلّ و فصل مشکل شما به شما یاری رساند. وکیل با بررسی مدارک و مستغلات مربوط به معامله، می تواند راه حل های قانونی را به شما ارائه دهد و در صورت نیاز، در مراجع قضایی از حقوق شما دفاع کند.

نکته:

در انتخاب وکیل دقت کنید و وکیلی را انتخاب کنید که در زمینه مورد نظر شما تخصص و تجربه کافی داشته باشد و به تعهدات خود در قبال شما پایبند باشد.

 

آیا وکیل دادگستری میتواند قاضی را محکوم کند؟

در حالت کلی، خیر، یک وکیل دادگستری نمی‌تواند به طور مستقیم قاضی را محکوم کند.

دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد:

  1. استقلال قاضی: قضات در نظام‌های حقوقی مدرن از استقلال شغلی برخوردارند. این به معنای آن است که آنها در تصمیم‌گیری‌های خود آزاد هستند و نباید تحت نفوذ یا فشار هیچ شخص یا نهادی، از جمله وکلا، قرار بگیرند.
  2. نقش وکیل: نقش اصلی وکیل در نظام حقوقی، دفاع از موکل خود در دادگاه است. وکلا حق دارند از موکل خود در برابر اتهامات واهی دفاع کنند و در این راستا، ممکن است از استدلال‌های حقوقی و شواهدی برای اثبات بی‌گناهی موکل خود استفاده کنند. با این حال، وکلا حق ندارند مستقیماً قاضی را محکوم کنند یا به او اتهام بزنند.
  3. فرایند قانونی: محکومیت یک فرد، چه قاضی و چه غیر قاضی، باید از طریق یک فرایند قانونی مشخص انجام شود. این فرایند شامل تحقیقات، جمع‌آوری شواهد، ارائه اتهامات رسمی، و برگزاری محاکمه عادلانه است. وکلا می‌توانند در این فرایند نقش داشته باشند، اما آنها نمی‌توانند به تنهایی یک فرد را محکوم کنند.
  4. مجازات تخلفات قضایی: در صورتی که یک قاضی مرتکب تخلفی شود، مراجع قانونی و اداری مشخصی برای رسیدگی به این موضوع وجود دارند. این مراجع می‌توانند با توجه به نوع تخلف، مجازات‌های مختلفی از جمله توبیخ، تعلیق از کار، و حتی انفصال از خدمت برای قاضی خاطی در نظر بگیرند.

استثنائات:

در برخی موارد استثنایی، ممکن است یک وکیل بتواند در محکومیت یک قاضی نقش داشته باشد. به عنوان مثال، اگر یک وکیل شواهدی دال بر ارتکاب جرم توسط قاضی داشته باشد، می‌تواند این شواهد را به مراجع قانونی ذیربط ارائه کند. در این صورت، مراجع قانونی به موضوع رسیدگی کرده و در صورت اثبات جرم، قاضی خاطی به مجازات خواهد رسید.

نکته:

در هر صورت، باید به این نکته توجه داشت که وکلا در نظام حقوقی نقش مهمی ایفا می‌کنند و از حقوق موکلان خود دفاع می‌کنند. با این حال، آنها باید در چارچوب قانون و با رعایت احترام به مقام قضایی عمل کنند.

 

 

زمینه های کاری وکیل دادگستری چیست؟

وکیل دادگستری یکی از حرفه‌های حقوقی است که متخصصین آن، به نمایندگی افراد و شرکت‌ها در دادگاه‌ها و مراجع قضایی به مشتریان خدمات حقوقی ارائه می‌دهند. زمینه‌های کاری وکیل دادگستری عبارتند از:

1. **کیفری:** وکلا در این زمینه به مشتریان در قضایای کیفری کمک می‌کنند. این شامل مواردی مانند دفاع در مقابل اتهامات جنایی، تدارک مدارک و شواهد، حضور در دادگاه‌ها و ارائه دفاعات حقوقی متناسب با وضعیت مشتری می‌شود.

2. **حقوق خانواده:** این زمینه شامل مواردی مانند طلاق، نگهداری فرزندان، تعیین نفقه، امور وراثت و سایر مسائل مرتبط با روابط خانوادگی است.

3. **حقوق مدنی:** وکلای دادگستری به مشتریان در اموری مانند قراردادها، تنازعات مالی، امور ملکی و مسائل مربوط به حقوق تملک کمک می‌کنند.

4. **حقوق تجارت:** این زمینه شامل مواردی مانند تشکیل و حل اختلافات در قراردادهای تجاری، مسائل مالی و مالکیت معنوی و فیزیکی شرکت‌ها، حقوق کاری، حقوق بین‌المللی تجاری و غیره می‌شود.

5. **حقوق ملکی:** وکلای دادگستری در این زمینه به مشتریان در اموری مانند خرید و فروش ملک، رهن و اجاره، برخورد با اختلافات مربوط به ملک و سایر امور ملکی کمک می‌کنند.

6. **حقوق مالیاتی:** وکلای دادگستری می‌توانند به مشتریان در امور مالیاتی مانند مشاوره در خصوص مالیات، نمایندگی در اختلافات مالیاتی و تدارک مدارک مربوط به مالیات کمک کنند.

7. **حقوق بین‌الملل:** این زمینه شامل مسائلی مانند معاملات بین‌المللی، امور مهاجرتی، تسویه اختلافات بین‌المللی و حقوق بشر بین‌المللی می‌شود.

این فقط چند نمونه از زمینه‌های کاری وکلا دادگستری است و وظایف و مسئولیت‌های آنها ممکن است بسته به حوزه‌های تخصصی و شرایط مختلف مشتریان متفاوت باشد.

 

وکیل دادگستری در امور کیفری

وکیل دادگستری در امور کیفری مختص به کارشناسان حقوقی است که مجوز دادگستری دارند و وظایف زیادی را در امور مربوط به جرم و کیفر بر عهده دارند.

وکیل دادگستری در امور کیفری به عنوان وکیل مدافع یا وکیل ادعاکننده عمل می‌کند. در نقش وکیل مدافع، وظیفه او محافظت از منافع و حقوق متهم یا متهمین است و در نقش وکیل ادعاکننده، وظیفه او ارائه دلایل و شواهد در حمایت از ادعاها و الزامات قانونی است.

وکیل دادگستری در امور کیفری می‌تواند در مراحل مختلفی از رسیدگی به پرونده‌های جنایی مشارکت داشته باشد، از جمله مرحله تحقیقات پلیسی و پیگیری دادرسی تا مرحله دفاع در دادگاه. آنها می‌توانند مشتریان خود را در دادگاه نمایند و در امور حقوقی آنها را راهنمایی و مشاوره دهند.

وکلا دادگستری در امور کیفری باید با قوانین کیفری و رویه‌های دادرسی مرتبط با سیستم قضایی موجود در کشور خود آشنا باشند و باید بتوانند به بهترین نحو ممکن مشتریان خود را نمایند و دفاع کنند یا ادعاها را ثابت کنند، بسته به نقشی که در پرونده دارند.

 

وکیل دادگستری در امور خانواده

وکیل دادگستری در امور خانواده، حقوق‌دانی است که متخصص در زمینه حقوق خانواده و مسائل مربوط به آن می‌باشد. وکیلان دادگستری مختصراً به وکلا واجد شرایطی گفته می‌شوند که مجوز دادگستری برای تمثیل در دادگاه‌ها را دارند. این وکلای حقوقی در زمینه‌های مختلف حقوقی فعالیت می‌کنند، از جمله در امور خانواده.

وکیل دادگستری در امور خانواده می‌تواند در مواردی از جمله طلاق، نفقه، حضانت، مراقبت از کودکان، تقسیم اموال و دیگر مسائل مرتبط با خانواده به مشتریان خود کمک کند.

آنها دارای دانش کافی در زمینه قوانین مربوط به این حوزه می‌باشند و می‌توانند مشاوره حقوقی ارائه دهند، مدارک و سند‌های قانونی را تهیه کنند و در صورت لزوم به دادگاه‌ها نمایندگی کنند.

بنابراین، اگر شما نیاز به کمک حقوقی در مواردی مانند طلاق، نفقه، حضانت و سایر مسائل خانوادگی دارید، بهتر است با یک وکیل دادگستری متخصص در امور خانواده مشاوره کنید. 

 

وکیل دادگستری در حقوق مدنی

وکیل دادگستری یک حرفه‌ای حقوقی است که مجوز رسمی از مراجع قضایی یا دادگاه‌های مختلف برای تمثیل و نمایندگی مردم در دادگاه‌ها دارد. در حقوق مدنی، وکیل دادگستری نقش مهمی دارد. او مسئول نمایندگی موکلان (مشتریان حقوقی یا حقیقی) در مواجهه با مسائل حقوقی مرتبط با تعارضات مدنی است.

وکیل دادگستری در حقوق مدنی می‌تواند به موارد زیر کمک کند:

1. **نمایندگی در دعاوی حقوقی**: وکیل دادگستری می‌تواند به موکلان خود کمک کند تا در دعاوی مدنی مختلف اعم از قراردادی، خانوادگی، مالی، زمین‌شناسی، مالکیت معنوی و غیره نمایندگی کنند.

2. **تهیه اسناد حقوقی**: وکیل دادگستری می‌تواند به موکلان خود در تهیه اسناد حقوقی مثل قراردادها، وصول‌نامه‌ها، و اسناد دیگر کمک کند.

3. **مشاوره حقوقی**: وکیل دادگستری می‌تواند به موکلان خود مشاوره حقوقی ارائه دهد و آن‌ها را در مورد حقوق و تکالیفشان آگاه کند.

4. **تجزیه و تحلیل مواد قانونی**: وکیل دادگستری می‌تواند به موکلان خود در تجزیه و تحلیل مواد قانونی مرتبط با موضوعات حقوقی مختلف کمک کند تا آن‌ها از حقوق و تکالیف خود آگاه شوند.

به طور کلی، وکیل دادگستری نقش مهمی در حل و فصل اختلافات و رسیدگی به مسائل حقوقی مرتبط با حقوق مدنی دارد و می‌تواند به مردم کمک کند تا حقوق خود را حفظ و دفاع کنند.

 

وکیل دادگستری در حقوق تجارت

وکیل دادگستری در حقوق تجارت نقش مهمی دارد. حقوق تجارت شاخه‌ای از حقوق مدنی است که به مطالعه قوانین و مقررات مربوط به فعالیت‌های تجاری و اقتصادی می‌پردازد. وکیل دادگستری در این زمینه می‌تواند به موارد مختلفی

که شامل معاملات تجاری، اختلافات در قراردادها، تأسیس شرکت‌ها، حقوق مالکیت فکری، مسائل مالی و بانکی، حقوق بین‌المللی تجاری و سایر مسائل مرتبط با تجارت کمک کند.

وکیل دادگستری ممکن است به مشتریان خود کمک کند تا قراردادها را تدوین و مذاکره کنند، به آن‌ها در رسیدگی به اختلافات تجاری و حل و فصل آن‌ها کمک کنند، در تأسیس و اداره شرکت‌ها و تجارت‌های آنلاین راهنمایی کنند، و به آن‌ها در مواردی مانند حقوق بین‌المللی تجاری و رفع ابهامات قانونی در مورد معاملات بین‌المللی کمک کنند.

به طور کلی، وکیل دادگستری در حقوق تجارت نقش مشاوره‌ای و نمایندگی را با ارائه مشاوره حقوقی به موکلانش در مسائل تجاری و انجام اقدامات قانونی در دادگاه‌ها و دیگر نهادهای قضایی بازی می‌کند.

 

وکیل دادگستری چه اختیاراتی دارد؟

وکیل دادگستری یا وکیل پایه وکالت دادگستری در حقوق ایران، یک حرفه‌ای حقوقی است که مجوز اجرای وکالت از سوی دادگاه‌های دادگستری را دارد. این وکلای دادگستری اختیارات مختلفی دارند که در زیر به برخی از این اختیارات اشاره می‌شود:

  1. نمایندگی در دادگاه: وکیل دادگستری می‌تواند موکلان خود را در دادگاه‌ها نمایندگی کند. این شامل دعاوی مدنی، کیفری، خانواده، کار و سایر دعاوی حقوقی می‌شود.
  2. تدوین و تهیه اسناد حقوقی: وکلای دادگستری مسئول تدوین و تهیه اسناد حقوقی مختلف نظیر قراردادها، اولویت‌نامه‌ها، و وکالت‌نامه‌ها هستند.
  3. پیگیری امور اجرایی: اگر تصمیمی از دادگاه به اجرا درآید، وکیل دادگستری مسئولیت پیگیری امور اجرایی را بر عهده می‌گیرد و موکلان خود را در این زمینه نیز نمایندگی می‌کند.
  4. مشاوره حقوقی: وکیل دادگستری می‌تواند به مشتریان خود مشاوره حقوقی ارائه دهد و آن‌ها را در امور حقوقی مختلف راهنمایی کند.
  5. حل اختلاف: وکیل دادگستری ممکن است در فرآیند حل اختلافها نقش داشته باشد، از جمله مذاکرات و وساطت در موارد مختلف.
  6. حقوق پایه موکلین: وکیل دادگستری حقوق مشتریان خود را دریافت می‌کند و بر اساس تعرفه‌هایی که توسط سازمان وکلای دادگستری تعیین می‌شود، هزینه‌های حقوقی خود را محاسبه می‌کند.
  7. پژوهش حقوقی: وکیل دادگستری ملزم به پژوهش و مطالعه قوانین و مقررات حقوقی جاری است تا بهترین خدمات حقوقی را به مشتریان خود ارائه کند.

لازم به ذکر است که وکیل دادگستری اختیارات خود را با رعایت قوانین و مقررات حقوقی کشوری که در آن فعالیت می‌کند، دارد.

تا در همان امر را انتخاب نمایند به دلیل اینکه حل مشکلات تخصصی حقوقی و کیفری و خانواده نیاز به تخصص در همان امر را دارد.پس باید با وکیل خوب مشورت نموده تا بهترین مشاوره به شما داده شود و مشکلات به درستی حل و فصل گردند.

 یک وکیل دادگستری باید همیشه در دسترس باشد حتی در شب و ایام تعطیل محل کار معمولاً در دفتر کار یا دادگاه است.

اما در برخی موارد نیاز دارید که برای تهیه مدارک و شواهد و یا قرار ملاقات با موکل به مسافرت بروید امروز بکند شغلی تخصصی است و هر وکیلی در یک زمینه ای خاص کار می‌کند که در آن موفق است.

برخی در زمینه مربوط به مالک و زمین و برخی در زمینه های خانوادگی فعالیت دارند همچنین برخی وکیل ها در زمینه تجارت فعالیت می کنند و بر آن تسلط دارند.

برای این شغل هر وکیل دادگستری پس از فارغ التحصیلی با توجه به علاقه خود می‌تواند جذب یکی از رشته های تخصصی در این زمینه شود.

مهارت های منحصر به فرد برای یک وکیل دادگستری حرفه ای عبارت است از:

1-مهارت عالی در سخنرانی و نوشتن برای خواندن آن در دادگاه

2- توانایی راضی نگه داشتن دیگران و همچنین قاضی دادگاه

3- فرمول فشار کارهای سخت و انجام دادن بسیاری از کارها همزمان

4- همدردی با موکل و روحیه دادن برای اعتماد به نفس و آرام بودن او

 

وکیل پایه یک دادگستری برای امور دعاوی کاری

دعاوی کار به روابطی که بین کارگر و کارفرما هست اشاره میکند و با توجه به اینکه یک مورد تخصصی میباشد در حوزه حقوقی و حقوق کار مستلزم وجوذ یک وکیل دادگستری در این حوزه میباشد.

اختلاف بین کارگر و کارفرما یک امر طبیعی میباشد و در روابط کاری هر کس ممکن است که پیش بیاید و بر سر مواردی با یکدیگر با مشکلاتی مواجه شوند.در بسیاری از موارد دعاوی کار از طرف صنف کارگران می باشد و به دلیل عدم اجرای وضایف قانونی از طرف کارفرما علیه آنها شکایت صورت میگیرد.

سوء استفاده کارفرما از کارگر منجر به طرح دعوا میگردد. در این صورت طرفین میتوانند در این زمینه از یک وکیل مجرب بهره بگیرند.وکیل دادگستری در دعاوی کار فردی میباشد کع به قوانین حوزه کار تسلط کافی و کاملی دارد و می تواند اختلافات کاری بین کارگر و کارفما را حل و فصل نماید.

همچنین وکیل کار این توانایی و دانش قضایی را دارد تا قرارداد کاری بین کارگر و کارفرما را با رعایت اصول قراردادنویسی و مسائل حقوقی تنطیم کند.

 چرا وکیل دادگستری

 فارغ التحصیلان این رشته می توانند بعد از گرفتن مدرک تحصیلی و کسب پروانه وکالت مجوز لازم می‌توانند در دفتر های کاری خود یا موسسات مربوط مشغول به کار شوند.

برای گرفتن پروانه وکالت افراد باید در آزمون وکالت شرکت کنند توسط کانون وکلای دادگستری برگزار می شود بعد از طی دوره کارآموزی و قبولی در امتحان پروانه وکالت به افراد تعلق میگیرد

 خدمات یک وکیل کارکشته و حرفه ای

1-  تنظیم لایحه خواست قرارداد و شکواییه

2-  مشاوره دادن در تمامی زمینه ها اعم از کیفری حقوقی اداره کار کارگر و کارفرما و موارد دیگر

3-  قبول و انجام انواع پرونده های شما

4-  کسب نتیجه ایده آل تنها با کمک وکلای برتر

آیا وکیل برای حل پرونده نیاز است؟

وکیل پایه یک دادگستری می تواند از طریق راه های قانونی به موکل خود کمک کنند و در دادگاه از او دفاع نماید.بعضی از موکل ها تصور می کنند که وکیل پایه یک دادگستری از طریق آشنایی با قاضی پرونده و کادر قضایی می تواند مشکل آنها را حل و فصل نماید.ولی باید بدانید وکیل پایه یک دادگستری که هیچ قدرتی فراتر از قانون را ندارد.

وکیل دادگستری برای امور خانوادگی

اگر شما به دنبال وکیلی هستید که در زمینه دعاوی خانوادگی تخصص دارد، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

 

  1. **مطالعه و تحقیق:**

   – اطلاعات بیشتری در مورد دعاوی خانوادگی به دست آورید. مطالعه قوانین مربوطه و فرآیندهای حقوقی می‌تواند به شما کمک کند تا مسائل خود را درک کرده و بهترین تصمیمات را بگیرید.

 

  1. **مشاوره حقوقی:**

   – با وکیلانی که تخصص در زمینه دعاوی خانوادگی دارند مشاوره کنید. این مشاوره‌ها معمولاً رایگان است و به شما امکان می‌دهد با وکیل آشنا شوید و سوالات خود را بپرسید.

 

  1. **معرفی توسط دیگران:**

   – از دوستان، خانواده یا همکاران خود سوال کنید و نظرات و تجربیات آن‌ها را در مورد وکلایی که با آنها همکاری کرده‌اند بپرسید.

 

  1. **جستجوی آنلاین:**

   – در وب‌سایت‌های حقوقی و انجمن‌های مربوط به حقوق، می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد وکلای دعاوی خانوادگی پیدا کنید.

 

  1. **پذیرش مشاوره اولیه:**

   – بعد از انتخاب چند وکیل ممکن است یک جلسه مشاوره اولیه رایگان ارائه دهند. این فرصت را برای ملاقات شخصی با وکیلان و بررسی موارد خودتان بهره‌مند شوید.

 

  1. **ارزیابی هزینه و هماهنگی:**

   – هزینه‌ها و شرایط همکاری را با وکیلان مورد نظر بررسی کنید و مطمئن شوید که با شرایط ویژه مورد نظر شما هماهنگی دارند.

 

همچنین، می‌توانید به اتاق وکلا یا سازمان‌های حقوقی محلی تماس بگیرید تا در پیدا کردن یک وکیل دعاوی خانوادگی مطمئن و مؤثر به شما کمک کنند.

 

وکیل دعاوی خانوادگی یا وکیل خانواده، حقوق‌دانی است که در زمینه‌های مرتبط با مسائل خانواده فعالیت می‌کند. این موضوع شامل امور حقوقی مرتبط با ازدواج، طلاق، نفقه، حضانت، حقوق فرزندان، تقسیم اموال و دعاوی خانوادگی دیگر می‌شود.

 

وکیلان دعاوی خانوادگی ممکن است در زیرمجموعه‌های مختلفی فعالیت کنند، از جمله:

 

  1. **طلاق و ازدواج:** راهنمایی و نمایندگی حقوقی در مورد امور ازدواج و طلاق، اعتبار حاکمیت مشترک و مسائل مربوط به حقوق همسران.

 

  1. **حضانت:** نمایندگی در مورد حقوق و تصمیمات مرتبط با حضانت فرزندان پس از طلاق یا جدایی.

 

  1. **نفقه:** تعیین و تعیین مبلغ نفقه برای همسران یا فرزندان و نمایندگی در دعاوی مرتبط.

 

  1. **تقسیم اموال:** راهنمایی و نمایندگی در مورد تقسیم دارایی‌ها و اموال زوجین در صورت طلاق یا جدایی.

 

  1. **تعیین پدری و مسائل مرتبط با فرزندان:** نمایندگی در دعاوی مربوط به تعیین پدری یا مسائل مرتبط با فرزندان.

 

  1. **حقوق اقدامی:** ارائه مشاوره و نمایندگی در دعاوی مرتبط با حقوق اقدامی.

 

وکیل دعاوی خانوادگی مسئولیت دارد تا به موکلان خود در مسائل حقوقی مربوط به خانواده کمک کرده و حقوق آنها را در دادگاه و در تعامل با دیگر طرفین حفظ کند. افرادی که به دنبال خدمات حقوقی در زمینه‌های خانوادگی هستند، می‌توانند به یک وکیل دعاوی خانوادگی مراجعه کنند تا مشاوره و نمایندگی لازم را دریافت کنند.

برخی خدمات وکیل دادگستری

 بهترین وکیل تهران کسی است که از تمام ویژگی های خوب استفاده کند در این مقاله به بررسی ویژگی های خوب یک وکیل می پردازیم.وکالت در لغت به معنی اعتماد کردن و واگذار کردن تمام امور امور یک شخص به شخص دیگر می باشد .

اکثر افرادی که دارای پرونده های مثل قتل ،جنایت ، دزدی ، طلاق و یا هر پرونده دیگری هستند به دنبال یک وکیل خوب میگردند

 انجام امور ملکی توسط وکیل

بسیاری از افرادی که در اطراف ما زندگی می کنند به نحوی با مالک و املاک سر و کار دارند. به نحوی که آیا مستاجر هستند یا موجر یکی از موارد ذکر شده می باشند.

خریدار فروشنده وکیل یا وسیع وارد یا صاحب اصلی مالک زمین یا کسی که میخواهد زمین را از سند بگیرد یا بفروشد در هر یک از مورد های فوق داشتن یکوکیل خیلی می تواند به دستیابی به حق تان شما را یاری دهد .

شاید در ابتدای امر داشتن یک وکیل خوب برای شما هزینه اولیه در بر داشته باشد اما در ادامه کار متوجه خواهید شد که وکیل خیلی به کارش می آید آید و باعث پیشرفت در پرونده حقوقی شما می گردد.

شماره تلفن وکیل اینکه چطور میتوانیم به این شماره ها دسترسی داشته باشیم؟

شماره تماس وکیل حقوقی:
شماره تماس برای وکیل در زمینه کیفری:
شماره تلفن وکیل خوب:
شماره تماس های بهترین وکلا
شماره تلفن وکیل پایه یک

برخی مردم به دلیل اینکه حل مشکلات در دادگاهها را امری ساده می پندارند برای حل مشکلات حقوقی و کیفری خودشان دست به کار شده و به مجتمع های قضایی می روند.

در صورتی که دچار اشتباهات فراوان شده و تنها روند رسیدگی خود را طولانی تر و دچار اختلال می نمایند و نمی دادند حل مشکلات حقوقی و کیفری و خانواده هر کدام تخصص خود را می خواهد و این امر را کسی به جز وکیل پایه یک دادگستری به درستی نمی تواند انجام دهد.

زیرا وکیل پایه یک دادگستری به صورت تخصصی درس حقوق را خوانده و تمام مراحل را طی نموده تا مدرک و پروانه وکیل پایه یک دادگستری را کسب نماید.

 

بنابراین با تمام مراحل دادگاهها و دادسراها آشنا می باشد و طریقه ی دادخواست نویسی و لایحه نویسی را به صورت کاملاً حرفه ای و تخصصی یاد گرفته است تا مشکلات موکلان را حل نمایند.

 

گروه وکلای وکیل برتر متشکل از وکلای پایه یک دادگستری با تجربه و توان بالای حقوقی برای حل مشکلات حقوقی مردم دایر می باشد تا آنچه در حد توان دارند به صورت تخصصی در اختیار موکلان خود قرار دهند.

شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری

ممکن است خیلی از مردم عزیزمان ساکن شهر یا استان تهران نباشند اما به مشاوره تلفنی رایگان و تخصصی گروه وکلای وکیل برتر احتیاج داشته باشند.

بنابراین نگران این موضوع نبوده زیرا گروه وکلای وکیل برتر از ساعت 9 صبح الی 17بعد از ظهر آماده برای پاسخگویی به سؤالات حقوقی شما عزیزان می باشد.

بنابراین به صورت غیرحضوری می توانید با شماره تلفن وکیل تلفنی تماس حاصل نموده و مشاوره حقوقی رایگان بگیرید .

همچنین می توانید در ساعات اداری یا در ساعات غیر اداری و هر زمان که وقت آزاد داشتید در واتس آپ مشکلات و مسائل حقوقی خود را مطرح نمایید تا وکلای پایه یک و مشاوران متخصص ما در اسرع وقت به سؤالات حقوقی شما به بهترین نحو پاسخ دهند.

 

شماره تماس وکیل دادگستری حقوقی :

مسائل و دعاوی حقوقی از مهمترین دعاوی مطروحه در دادگاهها می باشند و متأسفانه اکثر کسانی که حقشان ضایع و پایمال شده است سواد و علم حقوقی نداشته و دچار مشکل می شوند.

 

در اینگونه موارد بهتر است از گروه وکلای وکیل برتر که دارای وکلای مجرب حقوقی می باشد و شماره تماس وکیل حقوقی را دارد کمک گرفته شود تا حق و حقوق ضایع شده تان به شما بازگردانده شود و در هر مرحله ای از رسیدگی وارد عمل شده تا از شما به بهترین نحو دفاع نمایند و حقتان را به شما برسانند.

بنابراین بهتر است هرچه زودتر با شماره تماس های موسسه حقوقی وکیل برتر تماس حاصل فرمایید تا هرچه سریعتر به مشکلات حقوقی شما به درستی رسیدگی شود.

 

شماره تماس وکیل دادگستری کیفری:

خیلی از کلاهبرداران و شیادان منتظرند تا مردم را به دام بیندازند و تمام مال و ثروت آنها را به سرقت ببرند .گروه وکلای وکیل برتر هوشیار بوده و تمام مراحل دفاع و اخذ رأی به سود مالباخته و شخصی که فریب خورده را به صورت کاملاً حرفه ای و تخصصی آگاه می باشد.

بنابراین برای اینکه از دام کلاهبرداران رهایی یابید و آنها را به مجازاتشان برسانید باید وکیل متخصص کیفری حرفه ای را انتخاب نمایید و با وکیل تماس حاصل فرمایید تا بهترین مشاوره کیفری را به شما بدهد.

گروه وکلای وکیل برتر شماره تماس وکیل در امور کیفری را دارا می باشد پس با تماس با گروه وکلای وکیل برتر می توانید با انتخاب وکیل متخصص کیفری خوب شماره تماس وکیل را دارا شوید.

 

شماره تماس تلفن وکیل دادگستری متبحر و خوب :

همیشه برای حل مشکل باید وکیل خوب را انتخاب نمود تا به بهترین نحو مشکلات از جمله حقوقی و کیفری و خانواده را حل نماید و در اسرع وقت رأی را به نفع موکل اخذ نماید.

از مهمترین ویژگی های وکیل خوب متعهد بودن است و وقتی دفاع از فردی را قبول می نماید باید آن را در اسرع وقت و به بهترین حالت ممکن انجام دهد تا موکل با مشکلات دیگری روبرو نگردد.

 

بنابراین وکیل خوب باید متعهد و آگاه به پرونده باشد.گروه وکلای وکیل برتر دارای وکلای متعهد و مجرب و وکیل خوب می باشند و امور موکل را به بهترین نحو و در نزدیکترین زمان انجام می دهند تا موکل اعتماد کامل به وکلای خوب وکیل برتر به دست بیاورد.

 

شماره تماس های بهترین وکلای دادگستری تهران

با توجه به اینکه زندگی های امروزه ممکن است با مشکلات متعددی از قبیل خانوادگی ملکی ثبتی حقوقی و کیفری مواجه شود.

بنابراین اشخاص به دنبال وکلای متخصص جهت برطرف کردن مشکلات خود باشند با تخصصی شدن رشته حقوق امر وکالت هم تخصصی شده است به گونه‌ای که ممکن است یک وکیل تنها در یک رشته یا رشته های خاص فعالیت نموده و امر وکالت را به عهده بگیرد.

 

به عنوان مثال وکلا ممکن است بیشتر در زمینه خانواده یا ملکی یا ثبتی اقدام کنند و باز هم در این زیر شاخه های خاص فعالیت خود را ادامه دهند و متخصص را شما به راحتی می توانید از گروه وکیل برتر درخواست کنید.

 

شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری

پیدا کردن وکلای متخصص امروز بسیار کار سختی است زیرا ممکن است شما متوجه نشوید که وکیلی که انتخاب کرده اید آیا در موضوع شما دارای تجربه و تخصص بوده است یا خیر به همین دلیل پیدا کردن وکیل متخصص در این موضوع بسیار کار سختی می‌باشد.

بنابراین شما نیاز دارید حتماً با مشاوران ای صحبت کنید یا به مراکزی مراجعه نمایید که وکلای متخصص در مورد مشکل شما را به شما معرفی نمایند.

اگر در اینترنت سرچ و جستجو بفرمایید خواهید دید که شماره تماس‌های متعددی از وکلا به شما نشان داده می شود یا شماره دفتر های متعددی نمایش داده می‌شود.

 

هیچ یک از این شماره ها گویای تخصص و تجربه وکیل مربوط نیست بنابراین برای موضوع خود یا باید به شخصی مراجعه کنید که از تجربه و تخصص شما مطمئن هستید یا باید به مرکزی مراجعه کنید که وکلای متخصص نسبت به مشکل خود را به شما معرفی نماید.

شماره تماس های بهترین وکلا را شما می توانید از موسسه حقوقی وکیل برتر درخواست نمایید وکلای این مجموعه با داشتن تجربه و تخصص فراوان در امور حقوقی ثبتی کیفری شما را در راه رسیدن به حقوق تان یا دفاع از آن یاری می رساند.

 

به عنوان مثال اگر به دنبال شماره تماس بهترین وکیل می گردید می توانید با گروه وکیل برتر تماس گرفته ابتدا از مشاوره رایگان و تلفنی با مشاورین این مجموعه داشته باشید.

در صورتی که بخواهید می توانید با تعیین وقت حضور پیدا کرده و با وکلای حقوقی و کیفری این مجموعه که متخصص در این زمینه می باشند مشاوره داشته باشید و وکالت خود را به آنها اجازه دهید.

بنابراین در نظر داشته باشید که وجود شماره تماس وکیل در گوگل به اینترنت به معنی تخصصی شان می باشد ما در وکیل برتر متخصص ترین و متبحرترین وکلا را به شما معرفی مینماییم.

 

 

شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری

 

شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری ، یا شماره موبایل وکیل پایه یک دادگستری برای شما همراهان همیشگی موسسه حقوقی وکیل برتر ارائه شده است.

امروزه دنیای حقوق و مشکلات گونان حقوقی برای هر فردی قابل پیش بینی است، اینکه در زمان نیاز به وکیل پایه یک دادگستری چه میزان دسترسی به وکیل داشته باشیم، یک موضوع قابل بررسی است .

 

موسسه وکیل برتر این امکان را فراهم آورد است که در سریعترین زمان بتوانید مشاوره حقوقی مناسبی را از وکیل پایه یک دریافت نمایید و یا پیگیری مشکلات حقوقی را به وکیل متخصص در این امور بسپارید .

شماره وکیل اعاده دادرسی نیز برای افرادی که درگیر پرونده های مختومه ای شده اند که میخواهند مجدد پرونده را به جریان بیاندازند بسیار لازم است.در ادامه همراه ما باشید.

 

شماره موبایل وکیل پایه یک دادگستری

شما می توانید در جهت بهره مند شدن از مشاوره های کمیسیون های حقوقی موسسه در تمام موضوعات اعم از حقوقی ، کیفری و خانواده با شماره های  موسسه در تماس باشید

 

همچنین توجه داشته باشید در خصوص پرونده های سنگین و مهم اعم از:

ملکی ، مالی ، کیفری، و مواد مخدر با مدیران کمیسیون های مربوطه با شماره های  موسسه تماس حاصل فرمایید .

شماره وکیل جهت جلوگیری از طولانی شدن پرونده های حقوقی

متاسفانه امروزه با توجه به فشارهای اقتصادی حاکم برجامعه و افزایش پرونده های حقوقی، برخی از وکلا با طولانی تر کردن پرونده های حقوقی به نحوی از مردمی که بار حقوقی کمتری دارند سوء استفاده می کنند.

از این رو پیدا کردن یک وکیل پایه یک دادگستری که با وجدان کاری بالا پرونده حقوقی را بپذیرد ، یکی از دغدغه های بزرگ افراد جامعه شده است.

تاجایی که گاهی اوقات از ترس این موضوع افراد حاضر نیستند که برای پرونده خود وکیل بگیرند و ترجیح میدن با مشاوره یک وکیل، خودشان پرونده را پیش ببرند.

اینکار ریسک های زیادی را می توانند برای پرونده ها ایجاد کند.موسسه ما مجموعه ایی از وکلای متعهد و با وجدان را گرد هم آورده که با تجربه بالا و نظارت دقیق موسسه به ایشان به نحو احسن کار را پیش می برند.

 

اگر نگران داشتن یک وکیل متعهد و خوب هستید با موسسه ما تماس بگیرید ما هرچند بار که لازم باشد مشاوره های حقوقی رایگانی را به شما عزیزان ارائه خواهیم نمود.

 

راه های ارتباطی مختلف دسترسی و تماس با وکیل در تهران

در حال حاضر به سبب تخصصی شدن مسائل حقوقی و تمرکز وکلا بر یک موضوع خاص،این امکان باید وجود داشته باشد افراد بتوانند با کمترین هزینه و با بیشترین سرعت به وکیل خود دسترسی و تماس برقرار کند .

موسسه حقوقی وکیل برتر شرایطی را فراهم کرده است تا بتوانید در کوتاه ترین زمان و با بهترین عملکرد وکیل مورد نظر خود را در موضوع تخصصی پیدا کنید.

 

وکیل پایه یک دادگستری تخصصی در تهران

موسسه حقوقی وکیل برتر مفتخر است با یاری و کمک جمع زیادی از وکلای تخصصی : 

بهترین وکیل در امور ملکی

وکیل طلاق و نفقه و امور خانوادگی

وکیل ارث و میراث و مال

وکیل کلاهبرداری و جعل اسناد و مدارک

وکیل کیفری چک و سفته و برات

 

به همه هموطنان عزیز خدمت ارائه می نماید .در مورد هرکدام از موضوعات فوق می توانید ضمن تماس با دفتر موسسه ،برای هماهنگی وقت مشاوره حقوقی رایگان که بصورت حضوری برگزار می شود اقدام نمایید .

لازم به ذکر است کلیه هزینه های مشاوره اولیه با وکیل توسط موسسه پرداخت می شود.

 

 

استفاده از خدمات بهترین موسسه حقوقی باعث موفقیت برای هر فرد در پرونده‌های مختلف حقوقی خواهد بود.

بهترین موسسه حقوقی برای هر موضوع حقوقی و قضایی وکیل پایه یک مخصوص به آن را دارد.

وکیل های پایه یک دادگستری، که دوره‌های لازم را در بهترین موسسات آموزشی پشت سر گذاشته و سپس با شرکت در پرونده‌های قضایی مختلف از صلاحیت لازم برای مشاوره حقوقی برخوردار شده‌اند.

 

موسسه حقوقی وکیل برتر این امکان را فراهم آورده است که در سریعترین زمان بتوانید در خصوص انواع موضوعات حقوقی توسط شماره تماس های موجود مشاوره حقوقی مناسبی را از وکیل پایه یک دریافت نمایید و یا پیگیری مشکلات حقوقی را به وکیل  بسپارید.وکیل برتر سریعترین راه رسیدن به بهترین وکیل پایه یک دادگستری است.

 

موسسه حقوقی وکیل برتر با طرح و برنامه ریزی کمیسیون های تخصصی برای اولین بار، گام مهمی در عرصه حقوقی و قضایی کشور برداشته است .این موسسه با طراحی و پیاده سازی کمیسیون های تخصصی حقوقی، کیفری و خانواده ، راه را برای استفاده افراد بسیار هموار کرده است .

 

کمیسیون های تخصصی حقوقی چیست

با توجه به اینکه کلیه مسائل حقوقی تقریبا در زمره دعاوی حقوقی و کیفری و خانواده قرار می گیرند،موسسه حقوقی وکیل برتر با بکار گیری وکلای تخصصی در این کمیسیون ها،پرونده های ارجاعی را بصورت تخصصی و با حضور چند وکیل و مشاوره حقوقی بررسی میکند.

 

مزیت کمیسیون های حقوقی

مزیتی که کمیسیون های حقوقی تخصصی وکیل برتر دارد این است که پرونده هایی ارجاعی در حضور چند وکیل و مشاوره حقوقی تخصصی در زمینه های کیفری، حقوقی و خانواده ، مورد بررسی قرار گرفته و با خرد جمعی به یک راهکار قضایی و حقوقی برای پیگیری پرونده می رسند و درنهایت یکی از وکلای تخصصی مامور اجرای روند پرونده خواهد شد .

 

دیگر راه های دسترسی به یک وکیل خوب از امتیازات موسسه ، پاسخگویی تمام وقت در فضای فیزیکی و مجازی به صورت 24 ساعت شبانه روز است که در هر زمان نیاز به مشاوره باشد، این گروه آمادگی کامل را برای پاسخگویی را خواهد داشت.

 

شماره وکیل اعاده دادرسی

 

اگر رأی دادگاه علیه شما صادر شود و قطعیت پیدا کند، شما بعداً به مدارک و دلایل جدیدی دست پیدا کنید که در حین دادرسی مکتوب بوده و الان در اختیار شما قرار گرفته است.

و این مدارک در روند دادگاه به سود شما موثر باشد، می توانید مطابق قانون آیین دادرسی مدنی درخواست اعاده دادرسی نمائید تا پرونده با دلایل جدید شما مورد بررسی قرار گیرد.

برای اعمال و اجرای قانون آیین دادرسی و استفاده از این شیوه باید نسبت به قوانین جمهوری اسلامی ایران مسلط و آگاهی داشته باشید تا بتوانید از حق و حقوق خود به خوبی دفاع کنید.

وکیل متخصص اعاده دادرسی با تجربیات که در طی این سالها کسب کرده است و پرونده های موفقی که پشت سر گذاشته می تواند یک مهره عالی برای برای متقاضیان این درخواست باشد.

 

شما می توانید با شماره های ذیل اقدام به اخذ وکیل نمائید:

 

021-22469082

 

وکیل پایه یک دادگستری خانم

داشتن وکیل پایه یک دادگستری خانم امروزه برای بسیاری از افراد که به هر دلیلی، از ارتباط با وکیل مرد معذور هستند یک امر ضروری محسوب می شود .

امروزه طرح بسیاری از مشکلات حقوقی و قضایی به دلیل حجب و حیا و ترس از آبرو برای برخی از خانواده ها به عنوان یک تابو خود را نمایان کرده است .

این در صورتی است که اگر این افراد با یک وکیل دادگستری مشورت داشته باشند،در بسیاری از پرونده ها محق خواهند بود و عملا حق خود را ضایع نخواهند کرد.

با این تفاسیر برخی پرونده ها که عنوان آن برای برخی افراد ممکن است سخت باشد ،می تواند به وسیله وکیل خانم ، که از توانمندی بالایی هم برخوردار هستند رسیدگی و پیگیری شود .

 

 

 

گروه وکلای وکیل برتر با بکارگیری وکیل پایه یک خانم در تیم های تخصصی خود، شرایطی را فراهم کرده است که افراد بتوانند بصورت اختصاصی و با خیالی آسوده، به دریافت مشاوره و پیگیری پرونده حقوقی خود بپردازد.

این موضوع می تواند به عنوان یک شاخص اعتباری برای این مجموعه حقوقی موفق باشد

 

وکیل پایه یک قوه قضاییه

وکیل پایه یک قوه قضاییه با وکیل پایه یک دیگر تفاوتی ندارد برخی افراد همیشه بدنبال بهترین ها هستند،در سطح بندی وکلا ، آنها را به دو دسته وکیل پایه یک و وکیل پایه دو تقسیم می شوند .

در خصوص نحوه تحصیل و دریافت مرکز و تفاوت این دو در مقالات دیگر این وبسایت به صورت مفصل اشاره شده است.

 

این وکلا می توانند در محاکم قوه قضاییه شرکت کنند ، اما این نوع سطح آنهاست که تعیین می کند اجازه ورود به کدام پرونده را دارند .

به عنوان مثال باید گفت که وکیل پایه یک در تمامی پرونده های قضایی می تواند حضور داشته باشد ، در صورتی که وکیل پایه دوم برای حضور در پرونده های با شرایط خاص می تواند حضور داشته باشد.

 

حقوق و دستمزد یک وکیل پایه یک دادگستری نسبت به توانایی که دارد حدودا چقدر می باشد؟ 

حقوق وکیل پایه یک دادگستری چقدر است است ؟

در این قسمت باید دید که منظور از حقوق وکیل چیست؟

اگر منظور از حقوق وکیل، دستمزد و یا حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری باشد، باید عنوان کرد که تعرفه دستمزد وکلا از سوی کانون وکلا برای هر سال تعیین و ابلاغ می شود .

 

این تعرفه به صورت ثابت برای یک نوع خدمات خاص ارائه می شود ، اما در بسیاری از موارد وکیل با توجه به اهمیت پرونده و میزان زحمتی که برای وکیل به بار خواهد داشت.

فی مابین وکیل و موکل بصورت توافقی انجام و قرارداد آن تنظیم می شود .شماره تماس با وکیل حقوقی تهران تماس با بهترین وکیل جهت مشاوره حقوقی تماس با وکیل متبحر تخصصی از مهمترین راههای است که برای گرفتن وکیل در پرونده های حقوقی لازم است.

از یک جهت تماس گرفتن با یک شماره وکیل به تنهایی کافی نیست، بنابراین زمانی می توان به ماهیت تخصصی بودن یک وکیل خوب پی برد ، که پس از تماس با وکیل و گفت و گوی اولیه با او بصورت حضوری نیز امکان ملاقات فراهم شود.

 

توجه داشته باشید چنانچه به وکیل نیاز دارید صرفا به تماس با وکیل بسنده نکنید ، درواقع شماره وکیل پل ارتباط با وکیل شاخص است . سابقه ، خوشنامی ، تعهد و پیگیری و پاسخگویی به موکل از مهمترین خصوصیات یک وکیل طلاق پایه یک دادگستری خوب است

 

شماره تماس با وکیل خانواده

 

شماره تلفن تماس با وکیل دادگستری شماره وکیل خانواده را اگر در اینترنت و فضای مجازی جستجو کرده باشید ، به وبسایت ها و شماره های متعددی برخورد خواهید کرد.

تفکیک و انتخاب یک وکیل خانواده از روی شماره تلفن او کار آسانی نیست ، موسسه حقوقی و گروه وکلای وکیل برتر با دراختیار داشتن چند وکیل متخصص در امور تخصصی خانواده، با قدرت تفکر تیمی به دعاوی خانواده وارد می شود .

 

در این گروه تیمی شما به شماره یک تیم چند نفره تخصصی از وکلا دسترسی خواهید داشت .برای تماس با این گروه با شماره های درج شده در سایت می توانید تماس بگیرید .

 

تماس با شماره تلفن وکیل پایه یک ملکی

تماس با شماره تلفن وکیل پایه یک ملکی خوب نیز همیشه مورد جستجوی افراد قرار می گیرد.

همه افراد ممکن است یکبار برای نقل و انتقال اموال و یا مشاوره در مورد هرگونه قرارداد ملکی، نیاز به مشورت با یک وکیل با سابقه ملکی داشته باشند.

 

شماره تلفن از بهترین وکیل دادگستری

 

این مهم نیز با بستر سازی موسسه وکیل برتر فرام آمده است. همواره پیش می آید که در قراردادهای املاک از قبیل خرید و فروش ملک ، رهن و اجاره مسکونی و تجاری و سایر موارد حقوقی نیازمند مشاوره وکیل باشید .

 چنانچه در این امور به شکل حقوقی برخورد کردید ، یک وکیل خبره و متخصص این امور باید پیگیر پرونده شما باشد .

 

گروه وکلای وکیل برتر از کمیسیون تخصصی امور ملکی با حضور چندین وکیل مجرب و استفاده از تفکر و استراتژی گروهی برای حل و فصل این موارد بهره می برد .

تعهدات وکیل و موکل در قبال همدیگر چه می باشد؟

 

تعهدات وکیل و موکل در قبال هم و وظایف وکلا در قبال موکلشان از اصطلاحات بکار رفته در علم حقوق بوده و ناظر به رابطه‌ای حقوقی است.

بر اساس آن شخص ملتزم به انتقال و تسلیم مال یا انجام دادن یا ندادن کاری می‌شود، در این حال اسباب ایجاد چنین رابطه‌ای می‌تواند عقد، ایقاع و یا الزامی قهری باشد.

 

موضوع تعهدات وکبل و موکل، چه ناشی از عقد و چه خارج از عقد، و هرگونه ضمانات قهری، ۳ مبحث انتقال اعیان خارجی، انجام دادن فعل، و یا ترک فعل را شامل می‌شود.

 

همچنین تعهد به دو قسم ابتدایی و ضمنی تقسیم می‌شود:

تعهد ابتدایی تعهد مستقیمی است که از لحاظ صیغه و شرایط، در عقود جای می‌گیرد

تعهد ضمنی غیر مستقیم بوده و ضمن تعهدات ابتدایی واقع شده، و غالباً تحت عنوان شروط بررسی می‌شوند.

تعریف قانونی تعهد وکیل و موکل

در ادامه بحث به طور جداگانه به تعهدات موکل و تعهدات وکیل در قبال همدیگر صحبت میکنیم:

تعهدات موکل

موکل در برابر وکیل باید تعهداتی را انجام دهد در قانون مدنی در مواد ( ۶۷۴ تا ۶۷۷ ) به تعهدات موکل اختصاص داده شده است.

موکل باید تمام تعهداتی را که وکیل در حدود قرارداد وکالت خود کرده است را انجام دهد و اگر وکیلی در جایی تعهداتی داده است که از حدود اختیارات وی خارج بوده است موکل برای انجام آن تعهد هیچ الزامی ندارد .

حدود وظایف و اختیارات وکیل طبق قانون و عقد وکالتی که منعقد شده است معین می شود .

نکته:

موکل تمام مخارجی را که وکیل برای انجام وکالت پرداخت کرده است و همچنین اجرت وکیل را باید بدهد مگر اینکه در قرار داد وکالت طور دیگری توافق شده باشد.

تعهدات وکیل

وکالت از لحاظ لغوی به معنای تفویض و واگذار کردن است و در اصطلاح حقوقی، وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین، طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می‌کند.

وکالت‌دهنده را موکل و کسی که وکالت به او اعطا می‌شود را وکیل می‌گویند.

تعهدات وکلا

آنچه درباره تعهدات وکیل و موکل نمیدانید
۱_ هرگاه از تقصیر وکیل خسارتی به موکل متوجه شود که عرفاً وکیل مسبب آن محسوب می‌گردد مسئول خواهد بود.

۲– وکیل باید در تصرفات و اقدامات خود مصلحت موکل را مراعات نماید و از آن چه که موکل بالصراحه به او اختیار داده یا بر حسب قرائن و عرف و عادت داخل اختیار اوست، تجاوز نکند.

۳– وکیل باید حساب مدت وکالت خود را به موکل بدهد و آن چه را که به جای او دریافت کرده است به او رد کند.

۴– هر گاه برای انجام یک امر، دو یا چند نفر وکیل معین شده باشد هیچ یک از آن‌ها نمی‌تواند بدون دیگری یا دیگران دخالت در آن امر بنماید مگر این که هر یک مستقلاً وکالت داشته باشد، در این صورت هر کدام می‌تواند به تنهایی آن امر را به جا آورد.

۵– در صورتی که دو نفر به نحو اجتماع ، وکیل باشند به موت یکی از آن‌ها وکالت دیگری باطل می‌شود.

۶– وکالت در هر امر، مستلزم وکالت در لوازم و مقدمات آن نیز هست مگر این که تصریح به عدم وکالت باشد.

۷– وکیل در امری نمی‌تواند برای آن امر به دیگری وکالت دهد مگر این که صریحاً یا به دلالت قرائن، وکیل در توکیل باشد.

۸– اگر وکیل که وکالت در توکیل نداشته، انجام امری را که در آن وکالت دارد به شخص ثالثی واگذار کند هر یک از وکیل و شخص ثالث در مقابل موکل نسبت به خساراتی که مسبب محسوب می‌شود مسئول خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه فرم درخواست وکیل

انواع وکالت وکیل و موکل

آشنایی با انواع وکالت، از وکالت «مطلق» تا وکالت «مفید و …

وکالت مطلق: یعنی این‌ که شخصی را برای تمام امور وکیل کند و این وکالت شامل امور اداری و مالی موکل می‌شود مثل فروش و یا خرید و یا پرداخت هزینه خانواده که در این قسم اعمال وکیل نیاز به اجازۀ موکل ندارد.

وکالت مقید: در این نوع وکالت، مورد وکالت مشخص و معین است و وظایف وکیل باید در همان مورد معین، عمل نماید. مثل خرید خانه یا فروش ماشین.

وکالت از جهت شکل به وکالت رسمی یا عادی یا شفاهی تقسیم می‌شود. مورد وکالت باید امری باشد که به موجب قانون یا طببعتاً در انحصار شخص نباشد.

مثل وکالت در مجلس معامله که باید خودش عمل نماید و نمی‌تواند دیگری را وکیل نماید و دیگر این‌که خود شخص موکل بتواند آن را انجام دهد.

برای مثال شخص ورشکسته که از دخالت در اموال ممنوع است نمی‌تواند در مورد آن به دیگری وکالت دهد.

 

در یک تقسیم بندی وکالت به وکالت قضایی و غیر قضایی تقسیم می شود:

 

وکالت قضایی: عبارت است از اینکه شخص در جهت امور دادگاهی خود شخص دیگری را به عنوان نماینده خود در دادگاه معرفی می نماید.این نوع وکالت محدود به امور قضایی است مانند اعطای وکالت به وکلای دادگستری.

وکالت غیر قضایی: عبارت است اینکه شخصی به طور رسمی یا عادی جهت انجام امور کاری یا اداری خود به شخص دیگری وکالت می دهد.

نایب السلطنه را در دوره صفویه وکیل می‌گفتند و عنوان وکیل الرعایا هم از همین جا برخاسته است.

 

میتوان برای وظایف وکیل انتخابی حد و مرزی مشخص کرد که در چه زمینه ای اجازه وکالت از طرف شما دارد و در چه زمینه ای خود شخص باید برای آن کار حضور داشته باشد.

وظایف وکیل

وظایف و حدود اختیارات وکیل در تعهدات وکیل و موکل
حدود وکالت
« وکیل نمی‌تواند عملی را که خارج از حدود وکالت است انجام دهد ». (مفاد ماده ۶۶۳قانون مدنی)

«در صورتی که وکالت به طور مطلق داده شده و قیدی در آن نیامده مربوط به ادارۀ اموال خواهد بود». (مفاد ماده ۶۶۱قانون مدنی)

امور وکالت
امر و یا اموراتی است که وکیل به موجب عقد (قرارداد) وکالت و به نیابت (نمایندگی) از طرف موکل خود می بایست انجام دهد.

مورد وکالت باید از اموراتی باشد که خود موکل بتواند آنرا انجام دهد و مانع قانونی در این زمینه وجود نداشته باشد ، و وکیل هم برای انجام آن امر اهلیت قانونی داشته باشد .

 

اقسام تعهدات اصلی وکیل در مقابل موکل

در حقوق انگلیس، تعهدات و وظایف وکیل در برابر موکل به دو دسته تقسیم می شوند:

الف ) تعهدات ناشی از توافق وکیل و موکل.

ب ) تعهدات ناشی از ماهیت امانی رابطه وکیل و موکل

الف ) تعهدات ناشی از توافق وکیل و موکل (دسته اول) عبارتند از:

ایفاء تعهد.

پیروی و متابعت از قانون و مفاد وکالت نامه.

رعایت مصلحت موکل و مهارت در ایفاء تعهد.

تقدیم حساب دوران وکالت و استرداد اموال موکل.

تعهدات ناشی از ماهیت امانی رابطه وکیل و موکل (دسته دوم) مبتنی بر رعایت یک اصل کلی می باشد و آن «راستی و صداقت وکیل در برابر موکل» یا «عدم خیانت و سودجویی مادی وی از اموال موکل» است

 

در حقوق ایران علاوه بر لزوم ایفاء تعهدات وکیل به حسب شروط و تعهدات ضمن عقد وکالت، صرف تحقق وکالت نیز موجب مسؤولیت وکیل و الزام او به ایفاء تعهداتی در برابر موکل می گردد.

مهم ترین تعهداتی که به واسطه ذات وکالت به ذمه وکیل قرار می گیرد (تعهدات اصلی وکیل و موکل) عبارتند از:

 

۱- تعهد وکیل به انجام مورد وکالت.

۲- تعهد وکیل به رعایت مصلحت موکل.

۳- تعهد وکیل به حفظ اسرار موکل.

۴- تعهد وکیل به تقدیم حساب دوران وکالت و استرداد اموال و اسناد موکل.

 

تعهد وکیل به انجام مورد وکالت

این موضوع در دو قسمت: «انجام مورد وکالت طبق قرارداد» و «انجام لوازم و مقدمات مورد وکالت» بیان می شود:

الف. انجام مورد وکالت طبق قرارداد
هنگامی که بحث از تعهدات وکیل در برابر موکل می شود، انجام مورد وکالت نخستین و به عنوان اصلی ترین تعهد وکیل مطرح می گردد و بسیاری از موضوعات حقوقی مربوط را پوشش می دهد.

 

بطور کلی می توان گفت که وکیل موظف است مورد وکالت را با رعایت حدود وکالت، انجام دهد و این حدود با توجه به کیفیت انشاء وکالت و اقسام آن، وفق ماده ۶۶۰ ق.م. که مقرر می دارد:

«وکالت ممکن است بطور مطلق و برای تمام امور موکل باشد یا مقید و برای امر یا امور خاص»، مشخص می گردد.

در انگلیس وکیل ملزم است در راستای انجام مورد وکالت، آن را در کمال آگاهی و احتیاط های لازم انجام دهد؛ همچنان که برای انجام امور شخصی خویش چنین می کند؛

 

همچنین با توجه به این که وکالت ممکن است به صورت قراردادی یا غیر قراردادی محقق شده باشد، آثار متفاوتی دارد:

در فرض «قراردادی بودن»، وکیل ملزم است کلیه اقداماتی را که تعهد نموده است به انجام رساند؛ اما هنگامی که وکالت «غیر قراردادی» است و بعنوان عقد غیر معوضی و تبرعی صورت گیرد، وی مسؤول انجام ندادن آنچه که مورد تعهد قرار گرفته است، نمی باشد

 

ب. انجام لوازم و مقدمات مورد وکالت

از جمله مباحث متفرع بر انجام مورد وکالت، مسأله لزوم پرداختن وکیل به لوازم و مقدمات عمل مورد وکالت است بدون نیاز به تصریح و اذن مستقل موکل. ماده ۶۷۱ قانون مدنی بصراحت مقرر می دارد:

 

«وکالت در هر امر، مستلزم وکالت در لوازم و مقدمات آن نیز هست مگر این که تصریح به عدم وکالت باشد».

لوازم و مقدمات عقد وکالت

 

لوازم و مقدمات عقد وکالت در تعهدات وکیل و موکل بر دو قسم است:

 

1- لوازم و مقدمات ذاتی وکالت : لوازم ذاتی وکالت از عناصر متشکله و اجزاء مقومه آن می باشند. این قسم از لوازم، لاینفک از عقد وکالت نبوده، زوال آنها به منزله زوال وکالت است؛

به همین دلیل نمی توان عدم این لوازم را در عقد وکالت شرط نمود؛ زیرا به استناد ماده ۲۳۳ قانون مدنی، شرط خلاف مقتضای ذات عقد موجب بطلان آن می گردد.

 

2- لوازم و مقدمات قانونی و عرفی وکالت : این قسم از لوازم همچنان که از نام آنها پیداست، خارج از عناصر مقوم وکالت بوده، از متفرعات آن محسوب می شوند؛

 

اما انجام آنها، به حسب قانون یا عرف لازم است. آنچه در مقام بیان اقتضای اطلاق مصادیقی از وکالت، در مواد قانونی و دکترین حقوقی بیان شده است از این قبیل می باشد.

در حقوق انگلیس، وکیل نوعی سلطه و اختیار ضمنی نسبت به اقدام در هر زمینه ای که در جهت انجام مورد وکالت مطلوب باشد، دارد.

 

همچنین در صورتی که انجام مورد وکالت مستلزم دخالت اهل خبره و کارشناسان متخصص باشد، وکیل ملزم است بر این اساس عمل نموده، کار را در حد مطلوب موکل انجام دهد.

در حقوق مدنی مصر نیز بر لزوم انجام مقدمات مورد وکالت تأکید شده است. بدین بیان که گاهی اجرای وکالت مستلزم قیام به اعمال مادی است، مانند جایی که موضوع وکالت «بیع» باشد.

 

در این صورت، وکیل ملزم به ثبت عقد، رسمی نمودن آن و تصدیق امضاء و غیره که در این زمینه لازم است، می باشد و نیز جستجو نمودن مشتری مناسب در موردی که هنگام وکالت، فروش به مشتری معینی لحاظ نشده باشد.

بنابراین وکیل با قبول وکالت، بطور ضمنی مکلف به اجرای لوازم و مقدمات مورد وکالت نیز می گردد؛ زیرا انجام وکالت، شامل انجام تمام اعمالی است که برای اجرای مورد وکالت لازم می باشد.

ملاک تشخیص این امر پس از استنباط اراده متعاقدین، «ماهیت مورد وکالت» و « عرف» است .

 

۲– تعهدات وکیل دادگستری به رعایت مصلحت موکل

با توجه به مواد قانونی مربوط در قانون مدنی، قانون آیین دادرسی مدنی، قانون وکالت و آیین نامه های اجرایی آن و…

 

وکیل ملزم است در راستای اجرای مورد وکالت، رعایت غبطه و مصلحت موکل را نموده، از حدود وکالت تجاوز ننماید.

ماده ۶۶۷ قانون مدنی بصراحت مقرر می دارد:

«وکیل باید در تصرفات و اقدامات خود مصلحت موکل را مراعات نماید و از آنچه که موکل بالصراحه به او اختیار داده یا برحسب قرائن و عرف و عادت داخل اختیار اوست، تجاوز نکند».

 

ماده ۴۱ قانون وکالت، همسو با ماده ۶۶۶ ق.م۴. و بند ۳ ماده ۸۲ آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری، بنوعی ضمانت اجرای عدم رعایت مصلحت موکل را مدنظر قرار داده، مقرر می دارد:

 

«در صورتی که خیانت وکیل نسبت به موکل ثابت شود از قبیل آن که وکیل با طرف موکل ساخته و بالنتیجه حق موکل را تضییع نماید به محرومیت ابدی از شغل وکالت محکوم خواهد شد و موکل می تواند خسارت وارده بر خود را از او مطالبه نماید».

 

ماده ۶۶۳ قانون مدنی حکم «عدم جواز خروج وکیل از حدود وکالت» را بیان نموده است. از طرفی وفق ماده ۶۶۷ قانون مدنی، وکیل ملزم است در کلیه اقدامات خویش، مصلحت موکل را رعایت کند؛

 

اما قانون مدنی ایران برخلاف قوانین مدنی برخی کشورها، در بیان حکم موردی که رعایت مصلحت موکل مستلزم خروج از حدود وکالت باشد،

 

یا تجاوز از حدود وکالت به لحاظ شرایط جدیدی که پیش آمده برای موکل سودمندتر از مواد معین شده قبلی در مفاد وکالت نامه باشد، ساکت است و از این جهت قابل انتقاد به نظر می رسد.

 

بر اساس قانون مدنی مصر، التزام وکیل به حدود تعیین شده وکالت، به این معنی نیست که وی اجازه تعاقد به شروطی برتر از شروط ضمن عقد وکالت را نداشته باشد؛

بلکه چنانچه وکیل بتواند مورد وکالت را با رعایت مصلحت و منفعت موکل به نحو مطلوب تری انجام دهد ، این عمل مانعی ندارد.

بنابراین، در صورتی که وکیل در فروش کالایی بطور قسطی با مشتری توافق کند که بیع را نقدی بفروشد یا موعد پرداخت اقساط را زودتر از زمانی که موکل معین کرده قرار دهد، معامله صحیح بوده، منفعت حاصل به موکل برمی گردد.

 

نیز چنانچه شخصی دیگری را در فروش منزلی یا خرید آن به مبلغ معینی وکیل گرداند، اما وکیل آن منزل را با قیمتی بالاتر فروخته یا با قیمتی کمتر خریداری نماید، معامله مزبور صحیح است و سود حاصل، عاید موکل می شود.

به حسب (ماده ۷۸۰ ) قانون موجبات و عقود لبنان نیز چنانچه وکیل بتواند مورد وکالت را با شروطی بهتر و سودمندتر از آنچه در وکالت نامه آمده است انجام دهد، «ما به التفاوت» معامله به موکل عودت داده می شود.

اما در حقوق انگلیس، حکم «عدم جواز خروج وکیل از محدوده اختیاراتش» عام و کلی است و حتی گفته شده است که در این زمینه تفاوتی میان تجاوز وکیل از محدوده وکالت با حسن نیت (در جایی که به مصلحت و منفعت موکل است) یا با سوء نیت وجود ندارد.

وکلا و موکلین

۳– تعهد وکیل به حفظ اسرار موکل
ماده ۳۰ قانون وکالت مقرر می دارد:

وکیل باید اسراری را که به واسطه وکالت از طرف موکل مطلع شده و همچنین اسرار مربوطه به حیثیات و شرافت و اعتبارات موکل را حفظ نماید.

ماده ۸۱ آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری در مقام بیان ضمانت اجرایی عدم رعایت تعهدات مذکور، وکیلی را که به واسطه وکالت از اسرار موکل مطلع شده و آن را افشا نماید، قابل تعقیب و مشمول مجازات انتظامی دانسته است؛

 

اعم از این که اسرار مزبور مربوط به امر وکالت باشد یا مربوط به شرافت و حیثیت و اعتبار موکل.

قابل ذکر است، اقامه دعوی علیه وکیلی که اسرار موکل خویش را فاش ساخته است، صرفاً مستند به حکم قانونی مذکور نیست.بلکه به نوبه خود از جهات دیگری نیز قابل تعقیب مدنی و کیفری می باشد؛

همچنان که ماده ۸۹ آیین نامه ذکر شده بصراحت بیان می دارد: «تعقیب انتظامی، مانع تعقیب مدنی یا کیفری نیست».

بنابراین علاوه بر این که وکیل از لحاظ اخلاقی ملزم به حفظ اسرار موکل است، از لحاظ حقوقی نیز موظف به رعایت این امر بوده، در صورت تخلف، مجازات می شود.

۴– تعهد وکیل به تقدیم حساب دوران وکالت و استرداد اموال و اسناد موکل

الف– تعهد وکیل به تقدیم حساب دوران وکالت

با عنایت به این که وکیل به نیابت از موکل خویش عمل می کند، کلیه اقدامات مالی و معاملاتی را که طی دوران وکالت خویش انجام می دهد، منتسب به موکل بوده به استناد نص ماده ۶۶۸ ق.م.

 

پس از خاتمه این دوران موظف است با وی تصفیه حساب کرده، آنچه را که بعنوان جانشینی او دریافت کرده است، به وی مسترد نماید؛البته روشن است که موکل می تواند در صورت تمایل وکیل را بطور کلی از دادن صورت حساب معاف کند.

زمان حسابرسی و تصفیه حساب غالباً پس از پایان دوره وکالت یا انحلال آن است؛ لیکن در مواردی ممکن است به مقتضای طبیعت عمل مورد وکالت، موعدی قبل از آن متعارف باشد،که در این صورت مطابق «عرف» رفتار خواهد شد؛

 

مانند وکالت مطلق در اخذ مطالبات موکل، که وکیل به حسب اقتضای اطلاق وکالت، موظف است هر مبلغی را که از بدهکاران دریافت کرده، به موکل عودت دهد و حق ندارد مطالبات وصول شده را تا پایان دوره وکالت نزد خود نگه دارد.

در حقوق انگلیس هم مانند ایران، وکیل دادگستری باید صورت حساب مدت وکالت خود را به موکل تقدیم دارد. همچنین ملزم است اموال و پولهای موکل را از دیگر حساب ها و اموال افراد دیگر و حتی از اموال و حساب های خود جدا نگه دارد.

 

از طرفی وکیل می تواند کلیه هزینه هایی را که در جهت انجام مورد وکالت صرف کرده، همچنین ضررهایی که در این زمینه متحمل شده است، از موکل مطالبه نماید

 

پیشنهاد مطالعه اثبات جرم خیانت در امانت و مجازات آن در قانون مجازات اسلامی!!!

 

در مصر بر اساس مقررات حاکم بر نظام حقوق خصوصی این کشور، وکیل پس از انجام مورد وکالت و تقدیم صورت حساب خویش به موکل و استرداد اموال، اسناد و اوراق بهادار وی، رسیدی مبنی بر ابراء ذمه خود (مفاصاً حساب) از موکل دریافت می دارد

که البته این رسید، دلیلی بر برائت دائمی وکیل نیست؛ بلکه چنانچه در آینده، فساد، خطا یا تقصیر وکیل محرز گردد، موضوع قابل تعقیب و رسیدگی خواهد بود.

 

همچنین بر اساس قانون مدنی مصر (ماده ۷۰۵)،

 

وکیل دادگستری در موارد ذیل از تقدیم حساب به موکل، معاف می باشد

اول عدم لزوم تقدیم حساب به اقتضای طبیعت معامله

این امر در جایی است که مورد وکالت به نحوی باشد که تقدیم حساب در آن ممکن نباشد؛ مانند وکالت در ازدواج و طلاق.

دوم عدم لزوم تقدیم حساب به اقتضای وجود قراین و اوضاع و احوال خاص

این امر غالباً به نوع رابطه ای که میان وکیل و موکل وجود دارد، بر می گردد؛ مانند موردی که وکیل دادگستری به استخدام موکل در آمده باشد یا علقه زوجیت میان آنها وجود داشته باشد.

که به واسطه وثوق و اطمینانی که غالباً میان این افراد حاکم است، نیازی به تقدیم حساب وکیل به موکل نمی باشد (این حکم تا زمانی است که دلیلی بر عدم سازش آنها وجود نداشته باشد).

سوم عدم لزوم تقدیم حساب به واسطه توافق قبلی وکیل و موکل

چهارم عدم قدرت وکیل بر تقدیم حساب

در موردی که تقدیم حساب توسط وکیل، غیر ممکن باشد، حکم الزام بدان نیز مرتفع می شود؛ مانند موردی که مستندات و اوراق مربوط در دست شخصی غیر از وکیل باشد و بدین جهت تقدیم صورت حساب امکانپذیر نباشد.

 

ب – تعهد وکیل دادگستری به استرداد اموال و اسناد موکل

 

وکیل پس از اجرای وکالت و تقدیم حساب به نحوی که گذشت، ملزم است کلیه اموال، اوراق بهادار و اسناد به امانت گذاشته شده موکل را به وی مسترد نماید.

بطور کلی وکیل ملزم است آنچه را که از اموال موکل به عنوان امانت در دست دارد، هر زمانی که موکل مطالبه نماید، به وی تسلیم کند و چنانچه این امر را بدون عذر موجه به تأخیر اندازد،«ید أمانی» او مبدل به «ضمانی» خواهد شد؛ در نتیجه حتی بدون تقصیر نیز ضامن است.

قوانین مدنی مصر (ماده ۷۰۵، بند ۲)، لبنان (ماده ۷۸۹)، سوریه (ماده ۶۷۱) با متنی یکنواخت در زمینه مسأله مورد بحث بیان می دارد که وکیل دادگستری ملزم است آنچه را که در اثر اجرای وکالت تحصیل کرده، به موکل برگرداند.

بنابراین اگر وکیل دادگستری ، اشیاء یا کالاهایی را به نام موکل دریافت کرده باشد، باید عین آنها را به موکل تحویل دهد؛

 

مگر در صورتی که آن اموال مستهلک یا تلف شده باشد که در این حالت وکیل ملزم به پرداخت مثل یا قیمت آنها می باشد (این حکم با عبارات یکسان در قوانین مدنی عراق (ماده ۹۳۵) و لبنان (ماده ۷۹۰) نیز بیان شده است).

مطلب قابل توجه این که وظیفه وکیل دادگستری به استرداد اموالی که به حساب موکل اخذ نموده است، ربطی به استحقاق یا عدم استحقاق موکل ندارد و وکیل نباید تحقیق کند که آیا موکل حق دریافت این اموال را دارد یا خیر؟

به همین دلیل، آنچه را که وکیل به حساب موکل از شخصی گرفته، در حالی که بیش از تعهد آن شخص بوده است، باید به موکل تحویل دهد و چنانچه مقدار زاید را برای خود بردارد، خائن در امانت محسوب می شود.

 

به حسب قانون مدنی مصر (ماده ۷۰۶) و عراق (ماده ۹۳۷) اولاً وکیل دادگستری نباید مال موکل را در جهت سود خود به کار اندازد. ثانیاً وکیل دادگستری باید سود مبالغی را که به نفع خود به کار انداخته، بطور کامل به موکل بدهد و نیز از زمان خاتمه وکالت، سود اموالی را که به حساب موکل در ذمه او می باشد، بپردازد.

وکیل دادگستری

همچنین اگر وکیلی قرار داد بیع، اجاره، قرض یا دریافت دیونی را به حساب موکل داشته باشد،

لازم است آنها را به همان صورتی که دریافت نموده،به موکل تقدیم نماید و حق ندارد بعض یا کل آن اوراق و اسناد را در گرو طلب گذشته خویش یا به ازای استیفای حقوق خود حبس و نگهداری کند.

بعلاوه بر اساس قانون مدنی مصر (ماده ۹۷۷) وکیل موظف است به محض اتمام یا انحلال وکالت، اسنادی را که نزد اوست به موکل مسترد نماید و به هیچ وجه مجاز به حبس و نگهداری آنها در قبال استیفای حقوقش نمی باشد.

اما برخلاف حقوق مدنی مصر مجاز است مادام که کلیه هزینه های پرداختی، حق و حقوق و طلب خویش را از موکل دریافت نکرده است، از استرداد اموال وی امتناع ورزد (به عبارت واضح تر، وکیل در فرض مذکور، «حق حبس» اموال موکل را دارد .

در ایران و در بحث تعهد وکیل و موکل به طور صریح و مستقل، حکم به لزوم استرداد اموال و اسناد موکل عندالمطالبه یا متعاقب انقضای وکالت نشده است؛

از طرفی حکم قانونی ای که دلالت بر جواز «حق حبس» وکیل نماید نیز وجود ندارد.بنابراین در موضع شک و تردید لازم است به اصول و قواعد مسلم حقوقی حاکم بر مسأله تمسک جست و با اجرای «اصل عدم وجود حق حبس»،

کلیات احکام قانونی حاکم بر امین را مجری بدانیم؛ چرا که ماده ۶۳۱ قانون مدنی مقرر می دارد: «هرگاه کسی مال غیر را به عنوانی غیر از مستودع متصرف باشد و مقررات این قانون او را نسبت به آن مال امین قرار داده باشد مثل مستودع است…»

؛لذا همچنان که امین در فرض طلبکار بودن از مستودع، حق حبس اموال امانی او را ندارد، وکیل محق نیز همین حکم را دارد.

بنابراین در حقوق ایران، برخلاف رویه قضایی انگلیس و همسو با قانون مدنی مصر، حکم به «عدم وجود حق حبس وکیل» نموده، او را ملزم می دانیم که همچون امینی دلسوز، صرفاً حافظ اموال و اسناد موکل بوده، آنها را «عندالمطالبه» به وی مسترد نماید.

 

در ادامه به خدمات وکیل میپردازیم:

وکیل خانواده

پرونده های خانواده علی رغم اینکه ساده به نظر میرسند اما از ظرافتهای بسیاری برخوردارند.

بیشتر مردم این تصور در ذهنشان است که میتوانند بدون وکیل و صرفا با استفاده از یک مشاوره حقوقی ساده و رایگان این گونه پرونده ها را به سرانجام برسانند و در آن موفق شوند.

اما این تصور بسیار نادرست و غلط است و قطعا بدون دسترسی و مشاوره با وکیل خانواده مناسب مجبور میشوید از بخشی از حقوق قانونی خود بگذرید.برخی از خدمات حقوقی وکیل برتر به شرح زیر میباشد:

1- طلاق توافقی

2- طلاق به درخواست زن

3- طلاق به درخواست مرد

4- مطالبه نفقه زوجه

5- مطالبه نفقه فرزندان

6- مطالبه کردن مهریه

7- مطالبه اجرت المثل

8- گرفتن حضانت فرزندان

9- انواع روابط نامشروع

10- قسط بندی کردن مهریه

11- استرداد جهیزیه

 

وکیل مالیاتی و تعریف آن

مالیات اصلی ترین منبع درآمدی دولت ها میباشد.از این رو همواره سعی در وصول و گرفتن مالیات از شهروندان و صاحبان کسب و کار و مشاغل مینماید.

اما پرداخت مالیات و میزان آن همیشه دغدغه اصلی شرکت های خصوصی و صاحبان انواع مشاغل میباشد.بخش دپارتمان مالیاتی موسسه حقوقی وکیل برتر آماده ارائه خدمات در حوزه مالیات به مودیان مالیاتی میباشد.

 

انواع خدمات عبارت است از :

1- مالیات برا رث

2- مالیات بر مسکن و خودروهای لوکس

3- رفع ممنوع الخروجی بدهکاران مالیاتی

4- مالیات بر ارزش افزوده

5- معافیت های مالیاتی

6- جرائم مالیاتی

 

وکیل دادگستری امور ملکی

 

حقوق املاک از پیچیده ترین حوزه های حقوقی میباشد.این پیچیدگی از یک سو و ارزش مالی بسیار زیاد املاک از سوی دیگر موجب میشود که معاملات و چالش های حقوقی حوزه املاک از ریسک بسیار بالایی برخوردار باشد.

در اکثر موارد مردم سعی میکنند از وکیل و مشاور خبره و متخصص در این حوزه بهره بگیرند.

موسسه حقوقی وکیل برتر در بخش دپارتمان املاک آمادگی دارد تا با معرفی وکیل های متخصص و مجرب ریسک معاملاتی املاک را به حداقل برساندو به حل چالش ها و دعاوی ملکی کمک کند.

 

برخی از خدمات در امور ملکی

1- خرید و فروش ملک

2- قولنامه و آثار حقوقی

3- پیش فروش آپارتمان

4- الزام به تنظیم سند رسمی

5- کمیسیون های شهرداری

6- فروش ملک مشاع

7- الزام به اخذ پایان کار

8- تغییر کاربری املاک

9- خلع ید و تخلیه

10- رفع مزاحمت

11- تصرف عدوانی

12- وقف

 

وکیل برای ارث و وصیت

بحث های مربوط به ارث و وصیت بسیار مباحث پیچیده و بزرگی است و نیاز به محاسبات دقیقی دارد.

 

از طرفی دیگر با توجه به اینکه کلیه قوانین و مقررات مربوط به بخش ارث و وصیت از فقه اقتباس شده است مملو از لغات و اصطلاحات فقهی به زبان عربی بوده که در ک و فهم آن برای مردم مشکل و دشوار است.

همین تخصصی بودن اصطلاحات و نا مفهوم بودن قوانین برای مردم موجب شده است که اختلافات بسیاری در این حوزه از حقوق برای مردم به وجود آید.

در این رو موسسه حقوقی وکیل برتر در بخش دپارتمان ارث و وصیت با در اختیار داشتن وکلای پایه یک متخصص و مشاورین حقوقی مجرب و متخصص آماده ارائه خدمات به شما هموطنان عزیز میباشد

برخی از خدمات در حوزه ارث و وصیت

 

1- تعریف ارث

2- دعاوی وصیت

3- تحریر و تقسیم ترکه

همچنین یکی از خدماتی که جدیدا به مجموعه اضافه شده در زمینه ثبت شرکت میباشد. اگر هر گونه مشکلی در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند و خدماتی از این نوع بودید میتوانید با موسسه تماس گرفته و کار خود را به ما بسپارید

 

معمولا افراد در تشخیص نام وکیل پایه یک دادگستری دچار ابهام شده و با کارآموز وکالت و یا مشاور حقوقی ووکیل قوه قضاییه اشتباه میگیرند.

از این رو در این مقاله به تعریف کلی از هرکدام میپردازیم .

وکیل : شخصی است که به جهت نماینده و یا جانشین شخص دیگر برای انجام کاری (حقوقی یا حقیقی ) مامور می شود.

 معنی کلمه وکیل را می توان به عباراتی مانند : نماینده ، قیم ، مدافع و … تشبیه کرد .

وکالت را نمیتوان یک کسب و کار تلقی کرد زیرا شخص وکیل امکان مبادرت به تجارت ندارد چون خلاف شخصیت اوست .

کاربرد وکیل برای اشخاصی است که در پرونده های کیفری و یا حقوقی به جهت اثبات و یا انکار یک ادعا می توانند کار را به وکیل دادگستری واگذار کنند.

وکیل دادگستری چهره ی تکامل یافته وکیل مرافعه مورد نظر قانون مدنی است .

بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران (ماده 35) در دادگاه ها طرفین دعوا می توانند وکیلی برای خود انتخاب کنند .

در صورتی که شخص شرایط انتخاب وکیل را نداشته باشد ، دادگاه موظف است برای او امکانات تعیین وکیل را فراهم کند.

اشخاص زمانی که در یکی از رشته های حقوق یا معارف اسلامی و یا الهیات در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شوند می توانند هرساله در آزمون وکالت شرکت کنند.

بعد از قبولی در این آزمون به عنوان کارآموز زیر نظر وکیل سرپرست می توانند با گرفتن مجوز دفتر کاری خود را تاسیس و شروع به کار کنند .

مدت زمان دوره کار آموزی وکالت 18 ماه است . توجه کنید این اشخاص در گرفتن پرونده هایی مثل جنایی و کیفری محدودیت هایی از سمت دادگستری دارند.

انواع وکالت :

  • وکالت نامه رسمی : بین موکل و وکیل به صورت رسمی و محضری یا قولنامه ای انجام میشود .
  • وکالت ساده : موکل در هر زمان که خواست میتواند قرار داد را فسخ کند .
  • وکالت غیر قضایی : وکیل نماینده موکل در امور اداری است .
  • وکالت بلاعزل : همانطور که از اسم این نوع وکیل مشخص است ، موکل حق عزل و یا فسخ قرارداد را ندارد.
  • وکالت تام الاختیار : وکیل برای انجام مواردی که در قرارداد ذکر شده نیازی به اجازهموکل ندارد .
  • وکالت مطلق : فرد میتواند برای انجام تمامی امور خود فرد دیگری را وکیل خود قرار دهد در این نوع وکالت وکیل به اجازه موکل نیازی ندارد .
  • وکالت مقید : فقط در مورد موضوعی که مشخص شده بین وکیل و موکل قرارداد نوشته میشود .
  • وکالت قضایی : وکیل دادگستری در این نوع وکالت نماینده موکل درانجام امور قضایی میشود . در این نوع از وکالت به دانش و تخصص کافی نیازمند است .وکیل برای امور کیفری

 

وظایف وکیل :

وکیل موظف است به تمامی مواردی که بین او و موکل قید شده به صورت کامل عمل کند وکیل موظف است :

  • انجام امور مربوط به وکالت
  • حفظ اسرار زندگی موکل
  • رعایت مصلحت موکل
  • بازگرداندن اموال ، اسناد و حساب مربوط به موکل

 

 

پیش تر انواع وکالت نامه را نام بردیم در این قسمت انواع وکیل گفته میشود :

وکیل تخسیری :

 در بعضی موارد در محاکمات قضایی ، شخص توان بضاعت مالی نداشته و نمی تواند وکیلی را به منظور دفاع از حق و حقوقش انتخاب کند . در این شرایط دادگاه وکیلی را از بین وکلای دادگستری برای شخص منظور انتخاب میکند که در امور به صورت رایگان از آن شخص دفاع کند . این نوع وکیل در امور کیفری فعالیت میکند .

وکیل معاضدتی :

وکیل معاضدتی به وکیلی گفته می شود که از سمت دادگستری از بین وکلای دادگستری انتخاب میشود . این نوع وکیل به صورت رایگان پرونده فرد را در مراجع قضایی به عهده میگیرد.

تفاوت وکیل معاضدتی با تخسیری آن است که وکیل تخسیری فقط در امور کیفری فعالیت می کند ولی وکیل معاضدتی در امور مدنی فعالیت میکند .

وکیل سازمانی :

وکیل سازمانی به منظور حمایت قضایی از کارمندان نیرو های مسلح و کارمندان دولتی ، قانون وکیلی را در اختیار این کارمندان قرار میدهد تا از این نوع وکیل در مواردی که لازم میشود کمک بگیرند .

 

افراد عادی میتوانند با شکوانیه و دادخواست به مراجع قضایی بدئن حضور وکیل پایه یک دادگستری نیز

 امکان پذیر است ، اما به دلیل اینکه افراد از تجربه کافی و دانش حقوقی برخوردار نیست در بسیاری از موارد قضایی ممکن است شخص به شکست در دعوا منتهی شود . بنابر این انتخاب وکیل باتجربه ضروری است زیرا شانس موفقیت در پرونده قضایی را افزایش میدهد.

هرساله دو نهاد در کشور ما اقدام به برگزاری آزمون وکالت می نمایند

این دو نهاد شامل مرکز وکلای قوه قضاییه و کانون وکلای دادگستری است.قبول شدگان در هر کدام از این دو آزمون دوره کار آموزی را مطابق مقررات طی کرده و با شرکت در آزمون نهایی پروانه وکالت دریافت میکنند.

بنابنر این متن پی میبریم که وکیل قوه قضاییه شخصی است که در آزمون قوه قضاییه شرکت کرده  و درطی این دوره موفق بوده است.

امروزه وکلای زیادی در زمینه های کیفری ، ملکی ، خانواده ، مالیاتی ، بیمه و … فعالیت میکنند .

بنابر این شغل وکالت را میتوان در دسته بندی و موضوعات مختلف قرار داد .

وکیل پایه یک دادگستری برای پرونده های مالیاتی

اشخاص حقوقی مانند شرکت ها و موسسات به احتمال خیلی زیاد با مسائل مالیاتی روبه رو شده اند که بهتر است رسیدگی به این نوع موضوعات را به یک وکیل دادگستری بسپارند.

دعواهای مالیاتی شرایط خاص خود را داراست و به طرفین پیشنهاد میگرددد که اگر در این رابطه  با سازمان امور مالیاتی دچار مشکل شدند،از وکیل متخصص در این زمینه استفاده کنند

بعضی وقتها شرکت های تجاری از ارائه اضهار نامه مالیاتی شانه خالی میکنند و با توجه به این که از عواقب کار بی اطلاع هستند دچار مشکلات فراوانی میشوند.

از این رو بهتر است در وهله اول با یک وکیل دادگستری یا یک مشاور حقوقی در این زمینه مشورت بگیرند.

همچنین بسیاری از شرکت ها و ارگان ها از پرداخت مالیات صرف نظر کرده یا از راه های مختلف از دادن مالیات سر باز میزنند.

فرار مالیاتی در قانون جمهوری اسلامی جرم محسوب میشود و شرکتها و موسسات که به هر دلیلی اقدام به پرداخت مالیات خود نکنند،مجرم شناخته میشوند.

وکیل مالیاتی با همه قوانین و مقررات آشنا میباشد و میتواند پیشنهادات خوبی برای این مورد رائه دهد

وکیل دادگستری برای دعاوی کیفری

در قانون آیین دادرسی کیفری یه صراحت اعلام شده که متهم میتواند در ساعات اولیه دستگیری نیز از وکیل برخوردار باشد. در حقیقت یکی از حقوق قانونی متهم،امکان دسترسی به وکیل میباشد.

شرایط دعاوی کیفری در مقایسه با دعاوی حقوقی به طور کامل متفاوت است و به جهت مهم بودن این نوع از دعاوی بهتر است که علاوه بر متهم،شاکی نیز از تجربه ها و توانمندی های وکیل نیز نهایت استفاده را داشته باشد.

وکیل دعاوی کیفری به شخصی گفته میشود که توانایی و تخصص بالایی در زمینه مسائل کیفری دشته باشد و تسلط بالای او در قوانین جزایی باعث شده تا به وکیل دعاوی کیفری شهرت داشته باشد.

وکیل کیفری باید حقوق قانونی موکل خود را چه شاکی و متهم را پیگیری کند و اگر به ناحق از متهم شکایتی صورت گرفته و در حقیقت هیچ گونه جرمی مرتکب نشده باشد ، وکیل دادگستری باید اقدام مناسبی انجام دهد تا در نهایت حکم بی گناهی وی صادر شود.

وکیل دادگستری برای جرایم فضای مجازی

امروزه با توجه به گسترش فضای مجازی جرم های مختلفی در این حوزه اتفاق می افتد و از این رو بسیاری از وکلا در این حوزه به صورت تخصصی مشغول به فعالیت هستند.

برخی از جرم ها مثل : کلاهبرداری ،توهین به اشخاص،افترا،نشر اکاذیب از جمله جرم هایی هستند که میتوانند در فضای مجازی رخ دهد و رسیدگی به این جرم ها توسط وکلای متخصص برای جرائم فضای مجازی انجام میگیرد.

بنابراین در هر صورت اگر در ارتباط با موضوعی که مربوط به فضای مجازی شود نیاز به یک مشاوره حقوقی دارید و یا برای طرح شکایت قصد دارید از وکیل دادگستری استفاده کنید،بهترین گزینه برای شما استفاده از سایت وکیل برتر میباشد.

 

بنابر این استفاده از وکلای متخصص به جرایم فضای مجازی امری ضروری است.

وکیل دادگستری برای دعاوی خانواده

وکیل دعاوی خانواده به جهت مهارت و تخصص بالا در حل و فصل کردن دعاوی مربوط به امور خانواده به نام معروف است .

وکیل خانواده پرونده هایی نظیر طلاق ، مهریه ، حضانت فرزندان ، نفقه و… را قبول میکند و توانایی راهکارهای مناسبی برای حل فصل اختلافات دارد.

به طور معمول وکیل دادگستری در امور خانواده در کنار وکالت باید به نوعی نقش مشاور به زوجین را هم داشته باشدتا راه حل های مناسبی ارائه دهد.

در حقیقت وکیل خانواده در دو نقش وکیل و مشاور انجام وظیفه میکند.اگر موکل برای ارائه درخواست طلاق به وکیل مراجعه کند،وکیل دعاوی خانواده موظف است تا کلیه مراحل ثبت طلاق از ارائه دادخواست تا حضور در جلسه دادگاه را شخصا انجام دهد.

حتی اگر موکل بنا به دلایل مختلفی شرایط حضور در جلسات دادرسی را نداشته باشد وکیل باید به جای او در تمام جلسات دادگاه حضور پیدا کرده و مستندات و مدارک لازم را برای درخواست طلاق ارائه کند.

البته اگر طلاق از طرف مرد باشد احتیاجی به ارائه دلیل برای دادگاه نیست و به همین جهت معمولا وکیل از طرف زوج گرفته نمیشود.در صورتی که زوجه تمایل به طلاق داشته باشد و شرایط قانونی طلاق نیز مهیا باشد،وکیل دادگستری به نمایندگی از زوجه درخواست طلاق را به دادگاه ارائه میکند.

 

وکیل برای امور دعاوی حقوقی

در صورتی که به دلیل مسائل حقوقی نیاز به کمک حقوقی دارید، همیشه بهتر است با یک وکیل مشورت کنید. وکیلان متخصص در زمینه‌های مختلف حقوقی فعالیت می‌کنند و می‌توانند شما را در امور مرتبط با حقوق و قوانین راهنمایی کنند. در زیر چند مرحله ذکر شده است که ممکن است در انتخاب وکیل برای دعاوی حقوقی مفید باشد:

 

  1. **تعیین نوع پرونده:**

   – مشخص کنید که موضوع شما در چه حوزه‌ای از حقوق قرار دارد؛ مثل حقوق مدنی، کیفری، خانواده، مالی، کاری و غیره.

 

  1. **جستجوی وکیل:**

   – از منابع مختلفی مانند وب‌سایت‌های حقوقی، نظام وکلای دادگستری، نظرات مشتریان پیشین و مشاوران حقوقی در خصوص وکلا استفاده کنید.

 

  1. **تحقیق و بررسی:**

   – تحقیق کنید تا به وکیلانی برخورد کنید که تخصص دارند و تجربه قبلی در زمینه مورد نظر شما داشته باشند.

 

  1. **مشاوره اولیه:**

   – با وکیلان انتخابی تماس بگیرید و یک مشاوره اولیه درخصوص پرونده‌تان داشته باشید. این امکان به شما می‌دهد تا وکیل را بشناسید و از تعاملات حقوقی وی آگاه شوید.

 

  1. **هزینه‌ها:**

   – مسأله هزینه‌ها را پیش از شروع هرگونه کار حقوقی با وکیل مطرح کنید. هزینه‌ها شامل حق الوکاله و هزینه‌های دیگر ممکن است.

 

  1. **تعهدات قراردادی:**

   – هر تعهد و قراردادی که با وکیل بسته می‌شود را دقیقاً مطالعه کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام نقاط مهم برای شما در آن تعریف شده‌اند.

 

  1. **انتخاب نهایی:**

   – پس از انجام مراحل فوق، تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید با این وکیل همکاری کنید یا به دنبال گزینه‌های دیگری بگردید.

 

در نهایت، انتخاب وکیل مناسب یک مرحله مهم است و می‌تواند تأثیر زیادی در پیشرفت پرونده‌های حقوقی شما داشته باشد.

 

وکیل یک حقوقدان حرفه‌ای است که مختصراً به عنوان نماینده حقوقی فرد یا گروهی در دعاوی حقوقی فعالیت می‌کند. اگر شما نیاز به یک وکیل برای دعاوی حقوقی دارید، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

 

  1. **تعیین نوع دعوا:**

   – مشخص کنید که دعوا شما در کدام حوزه حقوقی است. آیا این مرتبط با حقوق مدنی، کیفری، خانواده، تجارت یا حوزه دیگری است؟

 

  1. **تعیین موقعیت مکانی:**

   – مشخص کنید که دعوای شما در کدام ناحیه قضایی ایجاد شده است. این اطلاعات به انتخاب وکیل مناسب کمک می‌کند.

 

  1. **جستجوی وکیل:**

   – از منابع مختلف مثل وکلا دولت، سایت‌های وکلای آنلاین، نظرات مشتریان و اطلاعات حرفه‌ای دیگر برای یافتن وکیلی که در حوزه مورد نظر شما تخصص دارد، استفاده کنید.

 

  1. **مشاوره اولیه:**

   – پس از انتخاب وکیل، یک جلسه مشاوره اولیه ترتیب دهید تا دعای شما را با وکیل مطرح کنید. در این جلسه، بیان کنید که چه اطلاعاتی دارید و از وی بپرسید که چگونه می‌تواند به شما کمک کند.

 

  1. **هزینه‌ها و توافقنامه:**

   – در جلسه مشاوره اولیه، موضوع هزینه‌ها و توافقنامه را مطرح کنید. بپرسید که وکیل چه هزینه‌ای را برای خدمات حقوقی خود می‌پذیرد و چه شرایطی در توافقنامه قرار داده می‌شود.

 

  1. **بررسی تجربه وکیل:**

   – سوالاتی مانند تعداد سال‌های تجربه وکیل در حوزه مربوطه، موفقیت‌های قبلی و مشاغل مشابه را مطرح کنید.

 

  1. **انتخاب وکیل:**

   – بر اساس مشاوره اولیه و تجزیه و تحلیل شما، تصمیم به انتخاب وکیل بگیرید و با او توافقنامه لازم را ببنیید.

 

حتماً توجه داشته باشید که هماهنگی و ارتباط مؤثر با وکیل بسیار مهم است تا در دعوای حقوقی شما بهترین نتیجه را بتوانید حاصل کنید.

4.9/5 - (202 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *